Stevne i dag. Gikk ikke helt som forventet, må sies.
Fikk ikke nok tid til å komme meg ordentlig inn i sitterykk i dag, så jeg bommet på ca alle løftene over 80% av maks med sitt. Styrkerykk var tydeligvis veien å gå, og etter et bom på 60kg med sitt på platten, tok jeg det igjen med et styrkerykk (som for øvrig er pers i styrkerykk). Økte til 65kg og heller da satt ikke sitten (hehe), så det ble ikke helt som tenkt.
Videre til støt. Her satt ting noe bedre. 75kg gikk uten særlige problemer. 80kg var litt tyngre. Vendinga var grei, men overstøtet var litt "shaky". Klarte å danse meg inn, og fikk godkjent. Økte til 85kg og vendte det. Husker ikke helt hvor seigt det var i ettertid, men tror da 90kg bør være mulig. Uansett dreit jeg meg ut og brukte opp forsøket mitt på en dypp med ufokusert kvartbøy. Underkjent før jeg engang prøvde. Vanskelig å si om det hadde gått dersom dyppen hadde vært bedre, dog. Skal øve mye på overstøt og trene mye press i sommer, så til høsten blir det nok knall.
Hadde en liten irritasjon i ryggen før stevnet, og etter jeg tok av meg beltet etter siste forsøket på 85kg hadde dette eskalert til voldsomme høyder. Nå blir det nok å ta det rolig en stund fremover. Bli skikkelig frisk i ryggen, og heller trene lett når det ikke gjør vondt å sitte/bevege seg lenger.
God helg.