Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Marius kaster seg på loggbølgen
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Marius kaster seg på loggbølgen

Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 12 måneder siden #50

Kjekt med treningslogg! Har snakket om det siden forumfunksjonen kom, men aldri kommet så langt. Før nå.
Langsiktige mål er vel rett og slett bare å bli sterk, løfte tungt og ikke pådra meg skader. Jeg synes jo det er morsomt å holde på, så det er også motivasjon. Har mer kortsiktige mål også. F.eks. har jeg lyst på 60/80 til neste stevne, og 70/90 innen 2012. Det må vel være "innafor".

Per dags dato ligger jeg på 55/75, hvor begge er styrkevarianter. Hvis jeg bygger litt solid styrke i bena har jeg nok litt å gå på i vendingene. Planlegger å kjøre fullrykk og frivending på neste stevne, så det blir spennende å se hvordan det går.

Følger notasjonen i Hansen-programmene, altså (kg)/(rep)x(sett).
Trening i dag, 11.05.12:
Rykk:
33/2 - 35/2 - 38/2 - 44/2x3 - 50/2
Støt:
45/1 - 50/1 - 53/1 - 56/1 - 60/1 - 65/1 - 70/1

Gikk egentlig noe over hva programmet tilsa i dag (og droppet 3 øvelser), men det går bra. Begynner å føles mer ritkig ut, både i rykk og støt. Spesielt rykk har jeg slitt litt med, men nå virker det som om det løsner litt. De to siste reppene føltes helt okey. Må være litt mer avslappet i armene under avløft. Jeg har god ekstensjon, men er kanskje litt mer bakover med ryggen enn nødvendig, jeg må jobbe med å løfte mer rett oppover. Lubomir filmet et par sett, så jeg fikk sett hvordan det så ut selv. Det var veldig nyttig! Er også litt voldsomt frem med hodet. Jeg må passe på å ha det mer "naturlig", i.e. følge ryggraden.

Ellers har jeg en strekk i ryggen etter litt tung bøy, og har funnet ut at jeg må bli MYE flinkere på å stramme kjernen ordentlig. Spesielt i nettopp bøy, men også rykk og overstøtet.

Koste meg så godt med skumrulla og den piggete ballen, samt ymse tøyeøvelser.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 12 måneder siden #53

Det er gode mål Marius. Glimtet bort da du drev med 50kg i rykk, og det så jo lett ut.
  • Kjetil Holden

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #71

Smakte godt med en økt i dag. Var litt vågal og slo rett og slett til på rykk:

30/3 - 35/3 - 40/3 - 45/2 - 48/2 - 50/1x2 - 55/1x2(?) - 60/0 - 60/1 - 63/0
Ny pers! Prøvde meg på 63 også, men fikk den ikke låst riktig. Var ikke noe problem å få nok høyde på stanga, så styrken er der. Tror 65kg er mulig å få til på stevnet, dersom alt sitter som det skal.

Pluss litt rykkdrag og pushpress/press-kos. Husker ikke helt kg, sett og repetisjoner her, så det får ligge. Er sliten, hvertfall!
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #72

Gratulerer! Med det ekstra adrenalinet du får på stevnet går 65kg opp.
  • Kjetil Holden

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #95

Spørs hvor mye ekstra adrenalin jeg egentlig trengte; 65kg satt i går.
Droppet fellestreningen på fredag for å lese til eksamen som jeg hadde på lørdag. Tenkte jeg skulle ta igjen for det ved å sette noen perser i går. Det gikk fint!

Oppvarming med rårykk og litt sånn.
Rykk:
40/3 - 45/2 - 50/2 - 55/1 - 60/1 - 63/0x2 (to bom, altså!) - 65/0 - 65/1 - 68/0

Til tross for gjentatte bom på 63kg la jeg 65kg på stanga og da satt den til slutt! 68kg gikk ikke; albuene ville ikke låse ut under vekten. Har også notert meg hva jeg må bli bedre på:
- Prioritet 1: Bli bedre til å låse ut!
- Merket at jeg hoppet litt fremover igjen, så det må jeg få eliminert. Kan ha litt sammenheng med utlåsingen også.

Gikk så over til støt:
40/2 - 50/2 - 55/2 - 60/2 - 65/1 - 70/1 - 75/1 - 80/1

Har tatt med de settene hvor jeg klarte å vende stanga. Overstøtet begynte å streike allerede rundt 70kg, så alt etter det var enten press-ut eller bom. Får håpe det bare var fordi jeg var sliten etter alle rykka, for skuldrene hadde ikke mye å yte!
- Hoppet også noe fremover her.
- Må bli myyyye bedre på overstøtet. Det, samt å bli bedre på å låse ut i rykk, er prioritert.
- Litt usikker på om jeg venter lenge nok før jeg begynner med hofta. Fått litt kritikk for det før.

Selv om jeg var helt alene, fikk jeg satt opp en løsning som gjorde at jeg kunne få filmet. Har klippet litt og satt det sammen i et klipp. Kom gjerne med øvrig kritikk! I sammenheng med denne videoen har jeg også laget en egen youtube-kanal for TAK-ting. Hadde vært litt artig om TAK fikk en "offisiell" kanal hvor en kan legge ut klipp i ny og ne.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #96

Gratulerer med ny pers! Kult at du la opp video av løfta også. I overstøtet ser jeg at du siger frempå akkurat i det du skal til å snu fra dippen. Her må du bare bestemme deg for å holde igjen, selv om det antakelig føles litt tregere.

Angående youtube kanal, mente du å ha en slags felles konto hvor alle kan logge inn og laste opp? Personlig syns jeg det er bedre å ha separate kontoer, og heller bare embedde sånn som du har gjort her.
  • Magnus Jeffs Tovslid

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #97

Takk!
Ja, det er tydelig at det er overstøtene jeg må jobbe med. De ser ikke helt gode ut. Ser også, gjennom "bar path analysis" at jeg slår stanga unødvendig mye ut under vending. Må jobbe med å få krafta mer rett opp, som jeg har fått mer til i rykk.

Nja, det kan jo bli noe rotete. Tenkte mer på en "offisiell" hvor vi kan ha en som er ansvarlig og legger ut f.eks. videoer av nye perser under trening, videoer fra stevne, o.l.
  • Marius Lie Winger
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av .

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #98

Jeg har allerede en playlist og en del opplastede videoer. La til det jeg fant i spillelisten nå:

www.youtube.com/playlist?list=PL0EBC612F...amp;feature=view_all

Jeg kan legge til videoer der hvis folk sier ifra når de har lastet opp noe nytt.
  • Magnus Jeffs Tovslid

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #105

21.05.12
Var veldig mye støtteknisk. Både overstøt og drag. Jobbet med å splitte bedre, samt å få kraften oppover i vendinga.

Overstøt:
40/3 - 50/3 - 55/3x4
Må splitte bredere, litt kortere og passe på at den fremste foten peker rett frem. Også greit å være bevisst på dyppen.

Støtdrag:
50/3 - 55/3 - 60/3 - 65/3 - 70/3 - 80/2
Og der sa ryggen stopp. Kom meg derimot på et bedre nivå med tanke på teknikk, så nå tror jeg ikke stanga blir slått like mye fremover. Så lenge jeg opprettholder denne teknikken, riktig nok.

Kom frem til at jeg kanskje er altfor svak i magen, og derfor må trene mer mage (Har vært enormt sløv med det, alltid). Så jeg fikk et par øvelser av Lubomir jeg kan gjøre annerhver-hver dag. Så jeg satser på at dette hjelper ryggen i det lengre løp.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #106

Ja, det er vel på tide å få frem sekspakningen nå som strandsesongen nærmer seg
Det tok 0.35 sekunder å laste siden