Takk for det, men må for ordens skyld påpeke at jeg gjorde ingen godkjente pull-ups på 20kg. Den første reppen hadde jeg et lite fraspark fra gulvet på, og den andre kom jeg ikke med haken over stangen på. Så det var ikke med mer enn 17.5kg "festet til testiklene" (Great balls of STEEL!) at jeg tok 2 repper.
Gårsdagens (06.06):
Hadde bestemt meg for å perse i et eller annet denne økten, siden det er siste uke før jeg tar ferie. Aller helst ville jeg perse i støt, men skjebnen (les: beina mine) ville det annerledes.
Støt:
oppvarming på 20-50kg
1x1 60
1x1 65
1x1 70
1x1 75
0x2 77
I første forsøk fikk jeg vendt vekten opp på skuldrene, men det var en stygg vending, og det var umulig å reise seg. I andre forsøk var vendingen bedre, men beina sa nei, og jeg ble sittende fast i bunnen igjen. Kanskje ikke så lurt å prøve å perse i støt 2 dager etter jeg perset i knebøy når det er benstyrken jeg sliter med?
Men, som sagt, jeg skulle perse i noe! Og det ble pull-ups av alle ting! Aldri gjort pull-ups med mer enn 5kg (5 rep), så hadde regnet med ca 10kg, men, som sagt over, så endte jeg på 17.5kg, 2 reps. Hvor den pull-ups styrken kom fra vet jeg ei, men jeg kan ikke klage på denne utviklingen