Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Holdens memoarer
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Holdens memoarer

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #88

Syns huske den på 110 var ganske høy og fin jeg
  • Magnus Jeffs Tovslid

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #89

Den kom ganske høyt, men ikke "på" meg. Men man kommer langt med at det ser fint ut og hehe
  • Kjetil Holden

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #102

Eftermiddagens:

Støt
1x3 70kg
1x3 80kg
1x3 90kg

Satspunktet var borte igjen i dag. Så det ble mye armbruk og slit. Man kan nok ikke forvente at paradigmeskiftet er komplett etter noen uker selv om man får små åpenbaringer innimellom. For eksempel tok det sikkert sin tid før folk gikk med på at jorda var rund og ikke flat.

Frontbøy
3x60kg
3x70kg
3x80kg
2x90kg
2x100kg
1x100kg

Utrolig lenge siden jeg har kjørt front, så det var passe tungt.
  • Kjetil Holden
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av .

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #110

Fra i kveld:

Styrkevending og overstøt
Single opp til 80kg

Var teknikkstrev igjen i overstøtet, som resulterte i overdreven armbruk for å få stanga over hodet. Klarte derimot å pense meg inn på de siste settene, men da var det så smertefullt i høyrearmen at jeg bare måtte gi meg. Armbruk avler armbruk.

Styrkevending
2x4 90kg
1x1 95kg
1x1 100kg
2x1 100kg

Gikk meget bra her. Fikk stanga rett på skuldrene på alle repetisjonene.

Rykk
1x3 70kg
1x3 80kg
1x4 90kg

Gjorde en kanonrep på 90. De andre var ok, dog ble det litt kutting av førstedraget.
  • Kjetil Holden
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av .

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #123

Dagens trening:

Styrkevending og overstøt
Single opp til 80kg. Gikk ganske bra med overstøtene som også var hovedfokuset.

Rykk
1x70kg
1x80kg
1x90kg

Lett. Tilslaget er fortsatt 1cm for langt ned, men det er innenfor marginene.

Myk kropp og gode knær etter 4 dager opphold fra treningen. Rull og ball til slutt.
  • Kjetil Holden
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av .

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #132

Får skrive en oppsummering av stevnet fra Holdens POV

Hadde som mål å klare kravet til sølvmerket i 105kg-klassen ettersom dette skar seg på klubbmesterskapet. I rykk planla jeg en serie 100-105-110. Mens i støt, som ikke er min favorittøvelse, fikk det greie seg med med det som var nødvendig for å ta 212kg sammenlagt. Det verste som kunne skje var at jeg ble stående med 100kg i rykk, og deretter ble tvunget til å gjøre 112kg i støt.

Gikk på vekta på morgenen før frokost og den viste 103kg. Altså var jeg godt innenfor klassen. Men jeg skulle også på en messe med jobben denne dagen arrangert på Rica Nidelven Hotell. Her ble det servert de lekreste retter og desserter i lunsjen, så jeg måtte holde meg i skinnet for å ikke sprenge vektklassen. Etter seminaret dro jeg hjem og veide meg igjen. Hvis jeg nå var faretruende nær grensen var planen å dra til innveiingen før jeg spiste middag, og så returnere for å konsumere denne. Men vekta var bare 104kg, så jeg håvet innpå middag uten videre bekymringer.

Nede på lokalet veide jeg inn på 103,6kg. Er vel litt forskjell i nøyaktighet på vektene jeg vekslet mellom.

Deretter var det oppvarming. Først ble det mye "balling" og rulling, noe jeg ikke fikk tid til på klubbmesterskapet. Det ene kneet som har vært plagsomt i vinter kjentes meget bra ut. Men dette varte ikke lenge dessverre. Allerede på 70kg startet det å krangle. Videre ble det en bom på 80kg, noe som ikke har skjedd på et halvt år snart. I siste oppvarmingsløft på 95kg flyttet jeg høyrehånda innover på stanga av alle ting i landingen. Sikkert noe som skjedde instinktivt for å kompensere for kneet.

Ute på platten ble det først en bom på 100kg. Dette var skuffende, og jeg vil skylde på skjelvende kne i sitten. På omforsøket satt det, men det ble en sabla tung reisning. Da hadde plana om 110kg gått i vasken hehe, og 105kg måtte jeg ta for å slippe 112kg i støt. Denne gikk i grunn lett opp, og jeg følte det var bra kontroll i begge dragene. Ser derimot på filmen til Magnus at jeg faktisk hopper litt fram og kommer noe bakpå i sitten. Blir slettes ikke lettere å reise seg av dette, og selvsagt ble det tungt som faen med dårlig kne i tillegg. Var sikker på at stange skulle ramle bak på et tidspunkt, men det gikk bra.

Nok syting om kneet.


Så var det over til støt. Nå måtte jeg ta 107kg for å sikre sølvmerket. Dette gjorde jeg på klubbmesterskapet, dog var det ikke papirusfakter over det løftet. Tok single opp til 100kg på oppvarmingen, hvor både styrkevending og overstøt var ok. Åpnet med 105kg, og det ble en rar vending hvor noen fingre havnet utenfor stanga slik at jeg måtte få dem på plass før neste manøver. Mistet nok litt fokus på grunn av dette, for overstøtet ble det skikkelig Dissimillies-stil over. Så økte jeg til 107kg. Tenkte at jeg faen meg måtte skjerpe meg, for hvis jeg ikke klarte dette ville det mentalt sett bli tunge måneder fremover. Vendingen ble bedre, og overstøtet ble luft! Da var silvermerket klart for sin plass i nattbordsskuffen! I siste ville jeg prøve 110kg som også er min treningspers i støt. Dette kjentes faktisk ut som den beste vendingen, og overstøtet ble i samme stil som på forrige løft.

Ble et meget artig stevne dette med allsidig oppmøte. Er også første gangen jeg både rykker og støter over kroppsvekt i en konkurranse. Det går fremover sakte men sikkert.
  • Kjetil Holden
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av .

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #134

Fin liten oppsummering! Det var godt du klarte å holde deg unna kakene på Rica Nidelven. Det betalte seg. Det var synd med kneet, men jeg synes du klarte deg bra allikevel. Spesielt overstøta ble knallbra!
  • Magnus Jeffs Tovslid

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #136

Enig med Magnus. Overstøtene dine satt kjempebra!
  • Marius Lie Winger

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #148

Henger meg på, overstøt til inspirasjon!

Et lite dikt for anledningen:

Nå må du slutte og tulle
Og begynne å rulle
Så skal du se
At det fikser ditt kne
  • Tuva Hynne
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 78
  • Karma: 1

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #150

Haha, du har talent på mange fronter
  • Kjetil Holden
Det tok 0.44 sekunder å laste siden