Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Holdens memoarer
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Holdens memoarer

Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #47

Får slenge meg på loggbølgen jeg og.

Mitt langsiktige mål er å klare NM-kravet for 105kg. Tror det kan være mulig i år, men det forutsetter gode knær og et paradigmeskifte i overstøtet.

Hadde planlagt å bli disippel under Terje Hansen denne uken, men ble sabla forkjølt etter en visitt i Tyskland forrige uke. Så jeg må komme meg tilbake i form, og den ser ut til å være på bedringens vei.

Angående skrivemåte for repetisjoner og sett bruker jeg "repetisjoner x sett"

Kveldens trening:

Styrkerykk og rykkbøy
1x40kg
1x50kg
1x60kg

"Røkk"
1x70kg
1x75kg
1x80kg
1x80kg
1x90kg
1x95kg
1x100kg

Fornøyd med dette, men begynte å kjenne det i høyrekneet under reisingen på 100. Klarte å slå opp noe inni der rett før klubbmesterskapet som fortsatt ikke er bra. Uansett er "100 det nye 90" som jeg og Magnus pleier å si, og ingen mental barriere lengre. Satser på å prøve 110 i løpet av sommeren/høsten.

Overstøt

2x4 60kg
3x2 70kg

Overstøt er noe jeg har slitt med siden jeg startet med vektløfting. Spesifikt er problemet at jeg ikke klarer å kjenne satspunktet i fotsålen, eller lårmuskulaturen for den del. Resultatet er vanligvis at jeg kompenserer ved å presse med armene og får satans vondt. Tatt i betraktning at jeg klarte å overstøte 90kg med elendig teknikk i 2009, da jeg trente på Impulse Lade og så vidt tok 90kg knebøy, er det jævli surt å nesten slite med det samme i dag når knebøyen er på 150kg. Men jeg er sta som faen og gir ikke opp før jeg mestrer teknikken.
  • Kjetil Holden
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av .

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #48

Konge at du også slang deg på med en treningslogg! Bra mål å klare gullmerket. Med litt mer futt i overstøtet tror jeg ikke du er så forferdelig langt unna. Rykka dine sitter jo som skudd for tida
  • Magnus Jeffs Tovslid

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #49

Veldig bra rykk i dag!
Jøss, du har trent på Impulse Lade du også? Sluttet der nå i vårres da jeg begynte på TAK. Sammentreff!
  • Marius Lie Winger

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #52

Det var litt av et sammentreff ja hehe. Trente der fra høsten 2008 til jula 2009. Hadde tenkt på å starte i en vektløfterklubb en stund, men det passet litt dårlig ettersom jeg jobbet offshore den gangen.
  • Kjetil Holden

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #63

Passet ikke med trening kl 13 i dag, så jeg stakk nedover en tur i kveld istedet.


Støtdrag
2x110kg
2x120kg
2x130kg
2x140kg
2x6 150kg

Støtdragene jeg tar er uten den berømmelige "shruggen" på toppen. Så man kan vel krangle om terminologien. Har fokus på å presse fra med beina og holde ryggen. Temmelig tung andrerepetisjon på 150kg, men det tåles.

Ellers mye rulling og tøying.
  • Kjetil Holden
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av .

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #65

Kveldens trening:

Styrkevending med overstøt
1x3 80kg
1x5 90kg
1x3 95kg
1x1 100kg

Det ser ut til at paradigmeskiftet i overstøt er i ferd med å skje allerede. Tror til og med Thomas Kuhn hadde vært enig i det hvis han hadde vært på lokalet i kveld.. og i live hehe.

Etter å ha vært på "hælene" i dippen det siste halvåret prøvde jeg å bevege meg fremover igjen. Altså rumpa litt ut og overkroppen ørlite fremoverlent. Bakgrunnen for dette er at jeg alltid har hatt bedre dreis på overstøt fra nakken. Når stanga ligger bak hodet tvinges overkroppen litt fremover for at den ikke skal rulle ned fra nakken. Da har jeg også fått det berømte skyvet opp fra dippen. Mitt beste nakkekickstøt er 115kg.

Og det ble et meget bra skyv. Faktisk er det første gangen jeg har kjent at lårmusklene er i bruk i overstøtet, hvertfall i kontrollerte former! Fikk bra oppsyn av Ole Erik og Ragnar, og de kunne bekrefte at dette var innoverende til å være meg.

Overstøt inne i bua
3x70kg
3x80kg
2x90kg
1x100kg

Teknikken satt bra også her. Kjentes ut som 100kg ble det beste overstøtet

Knebøy
4x4 90kg

Ok, ikke spesielt godt for kneet.
  • Kjetil Holden

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #66

Kveldens:

Rykkdrag
3x70kg
3x85kg
3x95kg
3x105kg
3x4 115kg

Overstøt
3x60kg
3x2 70kg
3x2 80kg

Mye rulling på ball til slutt.
  • Kjetil Holden

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #74

Ble en kjapp treningsøkt i går siden jeg skulle i selskap senere på kvelden.

Styrkevending og overstøt
1x3 80kg
1x3 90kg
1x3 95kg
1x3 100kg

Fant ikke helt det gode satspunktet jeg hadde på mandag,og dette forplanter seg videre til vag utlåsing. Men definitivt på rett vei. Styrkevendingene kjentes bra ut.
  • Kjetil Holden
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av .

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #77

Nå er jo alt over 50 kg foreløpig imponerende for meg, men ser jo veldig bra ut. Liker at du beskriver hvordan løftet føles, og bør føles, da kan jeg lære:)
  • Tuva Hynne
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 78
  • Karma: 1

Sv: Holdens memoarer 11 år, 11 måneder siden #80

Tuva Hynne skrev:
Nå er jo alt over 50 kg foreløpig imponerende for meg, men ser jo veldig bra ut. Liker at du beskriver hvordan løftet føles, og bør føles, da kan jeg lære:)


Takk for det Tuva!

Kveldens:

Styrkevending og overstøt
1x80kg
1x85kg
1x90kg
1x95kg
1x100kg

Siste kjentes best ut. Fikk anmerkning om at albuene falt litt ned i dippen, så jeg strammet skikkelig opp og det hjalp.

Styrkevending
1x100kg
1x105kg
1x110kg
0x110kg
0x110kg
2x2 90kg
2x1 100kg

Ble et merkelig løft på 105kg, frempå. 110kg var temmelig tungt, og ikke spesielt bra teknisk. Men den endte på skuldrene på et vis hehe. Gjorde to forsøk til, men da var det tomt. Gikk så ned i vekt og fokuserte ekstra på teknikken.

Rykk
1x2 70kg
1x1 75kg
1x3 80kg

Mye klabbing her. Kuttet førstedraget på de fleste repetisjonene og fikk dårlig balanse i sitten. Klarte å korrigere meg på siste forsøk.

Rykkbøy
3x1 60kg
3x1 80kg
1x1 90kg
0x1 100kg
1x4 100kg

Mistet stanga foran på førsteforsøket på 100kg. Vil skylde litt på et sårt håndledd etter at jeg drakk av literseidel i Tyskland (ja, seriøst!). Fikk peilet inn balansen etterhvert (stanga lengre bak hodet), og det går ganske greit opp av sitten når trykkfordelingen er riktig i føttene.
  • Kjetil Holden
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av .
Det tok 0.35 sekunder å laste siden