Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Mathias sin treningslogg
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Mathias sin treningslogg

Mathias sin treningslogg 11 år, 11 måneder siden #28

Endelig er kneet i orden, så nå kan treningen komme ordentlig i gang igjen for alvor, og i den anledning virker det passende å starte en liten treningslogg.

Nåværende personlig rekorder:
Støt: 74kg
Styrkerykk: 55kg
Rykk: 50 (har ikke prøvd mer pga kneet, så dette håper jeg å endre på!)

Bruker formatet repitisjoner x sett

Dagens forrett var støt, og her gikk det som følgende:
2x1 45kg
2x1 52kg
2x2 58kg
2x1 60kg
1x2 64kg

Alle løftene gikk relativt lett hva vekt angår, men noen av vendingene manglet litt "pang" i det jeg hopper på slutten av draget. I overstøtet må jeg passe på å ha trykket på hælen og ikke komme frempå. Fotplasseringen når jeg går under vekten var kort sagt uforutsigbar. Noe å jobbe med, med andre ord.

Så kom rykkdrag:
3x1 50kg
3x2 54kg
3x1 57kg
3x1 60kg

Hva kan jeg si? lett, lett, lett.

Nest på menyen var Kickstøt:
3x1 45kg
3x2 52kg
2x2 58kg
2x2 60kg
1x1 64kg

Litt treg til når jeg dypper ned og så opp, men ellers alt bra.

Til dessert var det frontøy. Her hadde jeg ikke akkurat regnet med å briljere i dag, da jeg ikke har tatt knebøy med mer enn 70kg siden en uke eller to før påskeferien, grunnet kneet. Men mine frykter var ubegrunnet: her ble det persing, med hele 10kg!

3x1 60kg
2x2 65kg
2x2 70kg
2x1 75kg
1x1 80kg (gamle pers)
1x1 85kg
1x1 90kg

Alt i alt en god økt.
Nytt motto: brøler du nok, kommer du deg opp.

Sv: Mathias sin treningslogg 11 år, 11 måneder siden #29

Høres ut som du har inntatt et herremåltid nede på lokalet, og 10kg pers er en positiv indikator på kneets tilstand spør du meg!
  • Kjetil Holden

Sv: Mathias sin treningslogg 11 år, 11 måneder siden #30

Tenker det smakte godt med pers i frontbøy ja! Kult at du har laget treningslogg forresten. Det begynte å bli ensomt for meg og Tuva.
  • Magnus Jeffs Tovslid

Sv: Mathias sin treningslogg 11 år, 11 måneder siden #31

Blir sulten på mer, av en sånn treningslogg!
  • Tuva Hynne
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 78
  • Karma: 1

Sv: Mathias sin treningslogg 11 år, 11 måneder siden #39

I dag var det bare litt lett "søndagskos":

Rykk:
2x1 30kg
2x2 35kg
2x1 38kg
2x1 40kg
1x3 43kg
1x1 47kg

Hadde ikke kjørt rykk med full sit på mange uker (igjen grunnet det hersens kneet), så resultatet var noe "spennende" for å bruke et mystisk og høyst udeskriptivt ord. Mer konkret gikk det relativt dårlig. Vektene føltes meget lette ut i draget, og jeg feilet bare 2 ganger, men jeg hoppet mye frem og fullførte ikke draget ordentlig. Tar det igjen til uka

Etter dette var det knebøy. En saftig frontbøyøkt på fredag bidro til en sterkt redusert knebøyøkt i dag.

5x1 56kg
4x1 62kg
4x1 69kg
3x1 71kg
2x1 75kg
1x1 79kg

Dette var dessverre tungt for slitne ben, og for å skåne mitt stakkars kne stoppet jeg der.
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av Mathias Nikolai Arnesen.

Sv: Mathias sin treningslogg 11 år, 11 måneder siden #55

På tide med en liten oppdatering igjen!
På onsdagen ble det kakespising istedet for trening, men likevel ble kneet mye værre!? Tar det som et tegn på at trening er bedre for kneet en hvile

Uansett, fredag 11.5 økt:
Begynte med rykk. Rykk er noe jeg slitt med i det siste, rent teknikk messig, så her ble det ingen store vekter. Jobbet meg raskt opp til 44kg, noe som gikk lett opp, men jeg manglet ordentlig fart på stanga, så gikk ned til 40kg og tok 2x5 for litt teknikk terping. Begynner å få en rettere bane på stanga nå, men føler at det blir enten fin bane eller eksplosiv kraft. Ikke så ofte jeg får til begge deler samtidig.

Støt:
Startet på 1x45kg og økte med 5kg per sett opp til 80kg, som ville vært ny pers. Om jeg hadde klart det. Hvilket jeg ikke gjorde. Så det ble ikke noe pers på 80. Tok forsåvidt 75kg relativt greit, hvilket VAR en ny pers, med 1kg.
Hopper litt frem i vendingen, og er treg med å få opp albuene, men hovedproblemet er mangel på benstyrke så jeg ikke klarer å reise meg. Knebøy, knebøy, knebøy!

Sv: Mathias sin treningslogg 11 år, 11 måneder siden #70

Skrev en lang logg, men ble avbrutt under skrivingen, og når jeg kom tilbake og skrev ferdig og trykte "lagre" fikk jeg beskjed om at økten var utløpt og alt jeg skrev ble borte. Gidder ikke å skrive det igjen, så her kommer det i stikkords form.

Trenger mer beinstyrke for støt. Har vondt i kneet, kan ikke ta knebøy. Nedprioriterer derfor støt.

Trente rykk. Endte på 55kg. Personlig rekord. Hopper bredt ut med føttene. Tærne peker skarpt utover. Dette er en vanskelig stilling å reise seg fra. Må jobbe med dette.

Sv: Mathias sin treningslogg 11 år, 11 måneder siden #83

18.05
Hadde bestemt meg for å perse i rykk allerede før treningen begynte. Så kjørte på med rykk:
3x1 30
3x1 35
3x1 40
2x1 45
1x1 50
1x1 55
1x1 57 (pers)
Følte 57 gikk lett over hodet, men jeg var litt vaklete i reisningen. Fortsatt hopper jeg litt for bredt, men det begynner å bli bedre. Siden 57 gikk greit forsøkte jeg meg på 60kg, men det gikk visst ikke. En liten mental barriere, muligens.

Så var det støt. Følte meg sliten i skuldrene allerede når jeg begynte, sikkert pga. alle rykka og rykk forsøkene på 60.
1x1 40 +3 frontbøy
1x1 45 +1 frontbøy
1x1 50 +2 frontbøy
1x1 55
1x1 60 +1 frontbøy
1x1 65
1x2 70
1x2 75

På første forsøk på 75 gikk ikke overstøtet i det hele tatt (ble veldig svimmel etter vendingen) og på andre forsøk ble litt utpressing med høyre arm. Meget skuffende siden jeg ALDRI har feilet på overstøt over 70kg før. Det pleier å sitte som et skudd. Men i dag var jeg veldig svimmel og sliten. Måtte trøste meg med å se en film av meg støte 75 når jeg kom hjem

Sv: Mathias sin treningslogg 11 år, 11 måneder siden #84

Liker at du trøster deg med å se deg selv løfte, og ikke med for eksempel sjokolade! Veldig konstruktiv trøst.
  • Tuva Hynne
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 78
  • Karma: 1

Sv: Mathias sin treningslogg 11 år, 11 måneder siden #85

Haha

Du er ikke Jesu disippel Matteus, men Terje Hansens disippel Mathias!
  • Kjetil Holden
Det tok 0.88 sekunder å laste siden