Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Marius kaster seg på loggbølgen
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Marius kaster seg på loggbølgen

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #107

Haha! Riktig det. Jeg bare kamuflerer det ved å si at det er for å beskytte ryggen. Egentlig vil jeg bare ha abzzz.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #129

Stevne i dag. Gikk ikke helt som forventet, må sies.
Fikk ikke nok tid til å komme meg ordentlig inn i sitterykk i dag, så jeg bommet på ca alle løftene over 80% av maks med sitt. Styrkerykk var tydeligvis veien å gå, og etter et bom på 60kg med sitt på platten, tok jeg det igjen med et styrkerykk (som for øvrig er pers i styrkerykk). Økte til 65kg og heller da satt ikke sitten (hehe), så det ble ikke helt som tenkt.
Videre til støt. Her satt ting noe bedre. 75kg gikk uten særlige problemer. 80kg var litt tyngre. Vendinga var grei, men overstøtet var litt "shaky". Klarte å danse meg inn, og fikk godkjent. Økte til 85kg og vendte det. Husker ikke helt hvor seigt det var i ettertid, men tror da 90kg bør være mulig. Uansett dreit jeg meg ut og brukte opp forsøket mitt på en dypp med ufokusert kvartbøy. Underkjent før jeg engang prøvde. Vanskelig å si om det hadde gått dersom dyppen hadde vært bedre, dog. Skal øve mye på overstøt og trene mye press i sommer, så til høsten blir det nok knall.
Hadde en liten irritasjon i ryggen før stevnet, og etter jeg tok av meg beltet etter siste forsøket på 85kg hadde dette eskalert til voldsomme høyder. Nå blir det nok å ta det rolig en stund fremover. Bli skikkelig frisk i ryggen, og heller trene lett når det ikke gjør vondt å sitte/bevege seg lenger.

God helg.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #131

Det var bra innsats Marius!

Sittrykket kan være vanskelig å få kontroll på spesielt når det er vekter du også styrkerykker. Vendingsteknikken ser jo sabla bra ut på filmen, så 90kg er definitivt mulig.
  • Kjetil Holden

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #133

Veldig bra innsats ja. Jeg syns det begynner å komme seg over hodet i både rykk og støt
  • Magnus Jeffs Tovslid

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #138

Takk!
Ja, må jobbe mer med å bli fortrolig med sitterykk på tyngre vekter. Det går veldig greit opp til et punkt hvor jeg begynner å feile ulovlig mye. Men det er jo også greit å vite at jeg har blitt sterkere. Styrkerykket på 60kg så heller ikke helt i grenseland ut, så det er mulig jeg har enda litt mer å gå på.
Samme gjelder nok for vendinger også. Hvertfall etter å ha sett filmen. Ser jo ganske så bra ut. Er kanskje litt langt bakpå i slutten av draget?

Etter at ryggen har kommet seg nå, mistenker det er en muskelstrekk, så skal jeg jobbe med følgende:
-Knebøy/frontbøystyrke
-Overstøt/press (bedre teknikk, og ha litt mer styrke å gå på)
-Sitterykk på tyngre vekter

Målet er da å sette 70-90 før slutten av sommeren.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #139

Det er en ting jeg har lurt på en stund, hvorfor kjører du fulle vendinger på lette vekter? (på trening)
  • Nicolás Johnsen
Siste endring: 11 år, 11 måneder siden Av .

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #140

Vet ikke helt? Kjørte veldig mye pressvendinger før, så det er vel kanskje for å bli litt mer vant med fullvendinger, kanskje. I tillegg til at bena mine har godt av å få litt ekstra trening. Er det kanskje ikke noe vits i å gå over til fulle vendinger før det er nødvendig?
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #146

Bra jobba uansett, viktig å spre persene litt utover året.

Du må vise meg de mageøvelsene på neste trening, kunne hatt godt av det selv:)
  • Tuva Hynne
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 78
  • Karma: 1

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #152

Det kan jeg gjøre! Og, ja. Må prøve å jevne det litt ut. Hehe.

Kjapp trening. Unngår å belaste ryggen så mye, så det blir litt halvveis.
Skulderpress:
20/5 - 25/4 - 30/4 - 35/4 - 40/4x3 - 45/3x3 - 47/1 - 49/1
Frontbøy:
40/4 - 50/4 - 55/4 - 60/4 - 65/4x3 - 70/3

Enkelt og greit. Ble litt persing i skulderpress også. Og det etter arbeidssett. Satser på at jeg ligger litt over 50 til vanlig, da.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 11 måneder siden #163

06.06.12
Prøver å finne øvelser som hverken sliter for mye på knær eller noe særlig på rygg. Det viser seg å være litt av en utfordring. For tiden blir det mye skulderpress. I går kjørte jeg et par lette, og tok 1x50kg. Som igjen er pers.
Kjørte også 2-3 femmere med veldig lett frontbøy. Typ 40kg. Prøvde meg også på et par rårykk, og det føltes helt greit. Kanskje jeg legger til denne etterhvert. Ble også tid til litt tricepzpump.
Ryggen føles mye bedre etter stevne, men jeg begynner å kjenne kroppen min litt bedre og skjønner at den ikke er helt klar for tung trening enda. Tar det heller rolig et par uker nå, enn å måtte ta et par uker av trening senere. Tror også jeg undervurderer hvor sliten jeg faktisk blir etter stevne.
  • Marius Lie Winger
Det tok 0.36 sekunder å laste siden