Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

En skaptrønder i Sverige
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: En skaptrønder i Sverige

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 10 måneder siden #143

nå kan det bare gå en veg-oppover. Lykke til.
Jan
  • Jan Olav Nystrøm
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Pensjonert vektløfter
  • Innlegg: 14
  • Karma: 1

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 10 måneder siden #180

da var baltic cup vel blåst og er vel alt i alt helt ok fornöyd med prestasjonen og syns fremfor alt at turen var både göy og ga mye inspirasjon. morsomt å se löftere fra de andre baltiske landene, og det var spesielt bra å se hvordan de varmet opp og fokuset på konkurransen. mange startet på veldig like startvekter som meg og det ble mye hvile mellom löftene, men likevel klarte jeg å holde bra fokus gjennom det meste av konkurransen. i siste rykket ble jeg noe "lös" som vi sier her.. altså jeg tok sikkert i for 30 kg mer enn hva som var på stanga så der ble det for mye overheng, hardt tilslag og mye bue på stanga. men, men.. man kan ikke perse hver gang...

i stötene gikk jeg inn på en safe vekt 82 kg, og planen var 86, så 90. men når jeg kom til andre stötet, fikk jeg litt merkelige tanker i hodet. tenkte - å nei, nå må jeg ikke gjöre samme feilen som på forrige stevne!! og merket at jeg fyra meg opp litt for mye. resultatet blei at jeg kom frempå i vendinga og det blei sviiintungt å reise seg. det gikk likevel opp og godkjent löft. siste stötet valgte vi derfor å safe litt med 88 kg, men i overstötet kom jeg litt bakpå og hörte at det begynte å knase i albuen.. da turte jeg rett og slett ikke å bryte på så den slapp jeg bak meg. jaja... helt ok debut i landslagssammenheng.

NÅ! er det fullt kjör med grunntrening. vi er 3 på treninga som har laget et gunntreningsprogram som er noe kinesisk inspirert. planen er forelöpig 7 ökter i uka, med maaaaaange repetisjoner og sett, 1 maxdag i uka og en rein kneböy og bygge dag . skal legge opp hele opplegget her snart.
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 10 måneder siden #181

klemmer inn treningsopplegget mitt her nå. kanskje noen har litt tilbakemeldinger å komme med?

mandag:
Rykk,
4 repsx3 sett pr belastning. fortsetter opp til 4RM, etter toppsettet 2 sett på lavere vekt.
Stöt,
3 repsx 2 sett pr belastning. opp til 3RM, etterpå 2 sett lavere belastning.
frontböy,
6repsx 6-10 sett + overstöt etter siste böyen.
press bak nakke,
10reps x 5 sett

tirsdag:
kneböy,
8 reps x 6-10 sett
rykk fra heng,
5 reps, 2 sett hver belastning. etter höyeste belastning, 3 sett på lavere vekt
stöt fra heng,
3 reps x 2 sett. senker etter höyeste belastning og gjör 3 sett
spensthopp + utfall

onsdag:
rykk fra bokk,
3 reps x 2 sett, senker etter höyeste belastning og gjör ett lett sett
vending fra bokk,
3 reps x 2 sett. ett lett sett etter höyeste belastning.
rykkdrag,
opp til 5 RM
stötdrag,
opp til 5 rm
pushpress bak nakke,
opp til 2 RM

torsdag:
frontböy,
6 reps x 6-10 sett + 1 overstöt etter siste böyen
styrkerykk,
3x3
pressvending + kickstöt,
3x3
press
15 reps x 5 sett

fredag:
rykk,
til 1RM x 3
stöt,
til 1 RM x 3
rykkdrag
5 x 3
stötdrag
5x 2

lördag:
kneböy,
10 reps x 8 sett
bygging

söndag:
mage/rygg
spise!!!


som dere ser er det ikke noe pingle opplegg! belastningen tilpasses selvsagt etter dagsform. planen er å göre dette opplegget frem til midten av juli, og så begynne sakte men sikkert å senke repsen og öke vektene.
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 10 måneder siden #184

Gratulerer med debuten!

Programmet ser skikkelig hardcore ut. Må si du satser hardt med 7 treninger i uken! Tenker du å flytte til Trondheim igjen etter utdanningen?
  • Kjetil Holden
Siste endring: 11 år, 10 måneder siden Av .

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 10 måneder siden #191

Takk håper å kunne flytte til trondheim etterhvert ja.. om jeg kan få meg jobb der vel å merke.. og kan få lura min svenske mann over grensa

Nå har jeg kommet meg igjennom 5 dager på nye programmet. Tirsdagen ble dobbeløkt så har kjørt 6 økter. Jeg har den j...ste gangsperren i verden i rumpa, armene og skuldrene. Var virkelig hardt å skulle maxe i rykk og støt i dag!! Ble 3 single løft på 68 i rykk og 85 i støt. Helt ok med tanke på ukas treninger! Programmet er hardt! Og vi 3 som gjør dette sammen på treninga er alle like harva i kroppen. Har mest merket gangsperr, men også mer behov for søvn.. blir i snitt 10-11 timers søvn hver dag, så dette hadde nok vært for hardt om jeg ikke hadde ferie.

Neste uke blir det litt mer hvile, for på torsdag skal jeg opereres (laser på øynene) regner med å være borte fra hard trening ca 4-5 dager.
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 8 måneder siden #329

en liten oppdatering nordfra denne gangen hadde egentlig planer om å gjøre et lite snikbesøk på stevnet på TAK nå i uka, men planene skjærte seg litt og det ser ut som jeg blir nødt til å ta turen direkte til sverige uten trondheimstur

så hvordan gikk det da lille meg skulle prøve meg på det mastodontprogrammet ovenfor? veeel.. hærrejezuz for et program! 3 uker med en totalbelastning på mellom 3-5 tonn pr trening var i overkant mye og jeg tror det eneste som blei styrka etter det programmet var moralen.. og tro meg 3reppere i støt fra heng når man ikke lengre har hud igjen i handflatene blir man bare grinete av. jaja da har man prøvd det og

bodøsommer betyr mye alternativ trening, så her har det blitt løfting ca 1-2 gg uka og resten av dagene har det blitt mye crossfit galskap, sprinter og kettlebells. her oppe trener jeg side om side med en av europas beste styrkeløftere og der har jeg fått mye inspirasjon. nå skal det bli beinstyrke her!! (håper jeg) har begynt på et knebøyprogram som heter Smolov og det betyr steinharde bøyøkter 4 dager i uka fremover. gjør alltid bøyen først, så andre løft blir ganske lette.

håper dere har en god sommer og trener godt
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 7 måneder siden #355

Da er første 6 uker med smolov unnagjort og gud bedre for en tortur!! Nå er det 2 uker hvile før neste runde skal påbegynnes. Resultatene har allerede begynt å vise seg med 125 i bøy i går, og i dag (som skulle være hvile og rolig trenings) ble det 10x1 på 80 kg i støt med påfølgende rykkserie på 60-65-70-73-75-78 kg.. veldig fornøyd, men kan melde om myyye vondt i kroppen det får man tåle. Har også fått en overbelastningsskade i en finger (!) Så må bruke reimer på stort sett alt. Det går framåt iallefall...
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 1 måned siden #498

Hadde helt glemt av det herre forumet.. ser jo utifra gamle meldinger at det kanskje ikke var den mest besökte tråden her inne så det er vel ikke akkurat krise

ville bare si: TUSEN TAKK FOR EI SUPER HELG!! NM var som vanlig kanongöy, og spesielt med så mange jenter.
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 10 år, 9 måneder siden #625

skaptrønderen i sverige har nå flytta til nord-norge.. ooog så jo at jeg ikke akkurat har vært storveis aktiv på den sida her på ei stund. men det er det kanskje ingen som bryr seg så mye om

en lite update på hvordan det står til her kommer nå uansett..

på trening i februar kjente jeg noe smårusk i venstre kne som ble antatt til å være en liten betennelse og overbelastning. jeg fortsatte som vanlig til NM og planen var å ta litt rolig rehabtid etter det. Meeeen så ble det treningssamling i latvia og oppkjøring til EM istede. jeg hadde veldig vondt under trening, men det gikk greit å løfte. og så er de ikke så nøye med resept på sterke smertestillende i de landene der..

i etterkant har jeg gått på behandlinger, hvilt og gjort "alt rett", men smerten i kneet har fortsatt vært der..så da ble det en tur til ortoped og ultralyd viste at jeg har en ganske stor avrivning av patellasena som antakeligvis har vært der siden i februar! fikk totalforbud mot noe ekstra belastning på kneet fram til forrige uke. så nå er det å starte på en lang vei tilbake i form.

i mellomtiden har jeg begynt i full jobb og har begynt å undervise i løfteteknikk her oppe i nord.
savner gjengen fra TAK og er sugen på en liten tur nedover snart
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 10 år, 9 måneder siden #626

Du er på ingen måte glemt Elisabeth og vi ser deg gjerne i god gammel form til lag-NM i november. Med fornuftig opptrening greier du det på de neste 4 mndr.. Det er lettere å trene seg opp til et tidligere nivå enn å trene seg dit første gangen. Mine muskelceller har fått Alzheimer. De har rett og slett glemt hvor sterk jeg har vært. Det er lenge til du er der. Lykke til med treningen og ny jobb.
Jan
  • Jan Olav Nystrøm
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Pensjonert vektløfter
  • Innlegg: 14
  • Karma: 1
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.49 sekunder å laste siden