Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

En skaptrønder i Sverige
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: En skaptrønder i Sverige

En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #67

siden jeg har "hjemlengsel" til TAK så tenkte jeg at jeg får være litt aktiv på de nye fine sidene til min kjære moderklubb og skrive litt hva jeg driver med her borte hos söta bror. for de som kanskje ikke har en fjerneste anelse om hvem jeg er så kan jeg vel starte med det. jeg heter Elisabeth "Bettan" som jeg blir kalla her, og tusla forbi TAK runt årsskiftet 2007/8 (tror jeg). etter første treninga med Eskil L var jeg solgt og flytta nesten inn i treningslokalet der nede. Nå har jeg bodd 3 år i Stockholm der jeg studerer til Naprapat, og etter et kronglete år når jeg flytta hit fikk jeg kommet bra igang med løftinga igjen. Jeg trener normalt sett 3-4 økter i uka i klubben jeg tillhører (Stockholms Atletklubb) og så blir det fort 2-3 økter til på Sundbybergs Tyngdlyftningsklubb. deilig å ha to ulike lokaler å trene på så man ikke ser de samme trynene hver eneste dag.

så til treningen:
for tiden er det store prosjektet å få rævva mi ned i starten av rykket. for de som har sett meg løfte vet att jeg har hatt en noe ekstrem høy startposisjon, noe som har holdt gasnke fint til nå, men nå er det på tide å begynne å bruke beina litt mer! neste problem jeg har slitt med de siste to ukene er at jeg nesten svimer av hver gang jeg skal overstøte.. løftene kan godt bli fine og godkjente, men er ikke så bra når gardinen er rett rundt hjørnet hele tida.
siden jeg ikke har noe trener så gjelder det å søke hjelp av de som trener rundt meg, og etter litt filming og analyser har vi vel kommet fram til at jeg har slutta å puste (hverken inn eller ut) i hele løftet!! så nå ser det ut til å bli en bedring

Dagens økt:
oppvarmingslek med stang
rårykk + rykkpress
rykk:
45x3x2
50x2x2
55x2
60x2
65x1x3
70x1
72x1x2

støt:
55x2
60x2
65x2
70x1
75x1x2
80x1
85x1
90x1x2 (bom på begge forsøk)