Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

En skaptrønder i Sverige
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: En skaptrønder i Sverige

En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #67

siden jeg har "hjemlengsel" til TAK så tenkte jeg at jeg får være litt aktiv på de nye fine sidene til min kjære moderklubb og skrive litt hva jeg driver med her borte hos söta bror. for de som kanskje ikke har en fjerneste anelse om hvem jeg er så kan jeg vel starte med det. jeg heter Elisabeth "Bettan" som jeg blir kalla her, og tusla forbi TAK runt årsskiftet 2007/8 (tror jeg). etter første treninga med Eskil L var jeg solgt og flytta nesten inn i treningslokalet der nede. Nå har jeg bodd 3 år i Stockholm der jeg studerer til Naprapat, og etter et kronglete år når jeg flytta hit fikk jeg kommet bra igang med løftinga igjen. Jeg trener normalt sett 3-4 økter i uka i klubben jeg tillhører (Stockholms Atletklubb) og så blir det fort 2-3 økter til på Sundbybergs Tyngdlyftningsklubb. deilig å ha to ulike lokaler å trene på så man ikke ser de samme trynene hver eneste dag.

så til treningen:
for tiden er det store prosjektet å få rævva mi ned i starten av rykket. for de som har sett meg løfte vet att jeg har hatt en noe ekstrem høy startposisjon, noe som har holdt gasnke fint til nå, men nå er det på tide å begynne å bruke beina litt mer! neste problem jeg har slitt med de siste to ukene er at jeg nesten svimer av hver gang jeg skal overstøte.. løftene kan godt bli fine og godkjente, men er ikke så bra når gardinen er rett rundt hjørnet hele tida.
siden jeg ikke har noe trener så gjelder det å søke hjelp av de som trener rundt meg, og etter litt filming og analyser har vi vel kommet fram til at jeg har slutta å puste (hverken inn eller ut) i hele løftet!! så nå ser det ut til å bli en bedring

Dagens økt:
oppvarmingslek med stang
rårykk + rykkpress
rykk:
45x3x2
50x2x2
55x2
60x2
65x1x3
70x1
72x1x2

støt:
55x2
60x2
65x2
70x1
75x1x2
80x1
85x1
90x1x2 (bom på begge forsøk)

nå er det mat og søvn som gjelder for i morra er det bøy og overstøt!! (og 17mai feiling da)

Bettan
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #68

Så kult at du også hang deg på treningsloggbølgen. Blir bra å få litt oppdateringer fra Sverige også. Kommer du tilbake til Trondheim etter Naprapatutdanningen eller?

Du får ha god 17. Mai feiling i Sverige
  • Magnus Jeffs Tovslid

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #73

Bra at du startet logg Elisabeth, så kan vi følge med. Sterke løft og!
  • Kjetil Holden

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #82

Etter en litt for töff eksamensuke, men stress og aaaltfor lite sövn gikk Holmström solid inn i veggen på torsdag.. en liten cowboystrekk på 3 timer på soffaen resulterte i at kroppen var like spenstig som bolledeig. I tillegg var det helligdag og når jeg endelig kom meg bort til gymmet var jeg helt alene der. bestemte meg for å kjöre en litt lettere ökt en planlagt med fokus på stötövelser:

overstöt:
45x5x3
55x3x2
65x3x2
70x2x3

superlette frontböy:
75x5x5

gikk sluköret hjem og la meg igjen.. kroppen var ikke med i svingene..

fredagstreningen gikk noe bedre og her ble det lette doble rykk på 65, to single flotte rykk på 70 og avsluttet med to misser på samme vekta.. tyder på at kroppen er på vei tilbake, men jeg blir fort sliten. om en uke konkurrerer jeg i lag SM i Landskrona. planen er å kjöre på ganske så töft i begynnelsen av uka, mens torsdag og fredag blir det trening med stort sett bare stanga. i dag blir det ei lett stöt ökt med fokus på teknikk. trener helt alene i kveld så ikke så kjempelett å få noe trökk..

bettan
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #86

Hvordan er nivået i klassen din i Sverige?
  • Kjetil Holden

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #90

i sverige er det mange som er relativt bra, men samtidig langt fra Ruthnivå.. her er de fleste som er flinke også relativt lette, men i min klasse har jeg først og fremst Madeleine Ahlner som ligger på rundt 80/100. i klassene under er det noen som gjør ca samme vekten så der blir man jo knust på poeng. i SM har de bestemt seg for at damene blir delt opp i to grupper der alle konkurrerer på poeng.

dagens økt ble overraskende bra! siden det er akkurat ei uke til konkuranse så kjørte vi på med single løft over hele linja. i rykk ble det serien 65-70-73-75-77(b) bomma tre ganger på 77 der stanga havna hårfint på framkant. føler uansett at det ikke er langt borte.. 77 er målet for dette halvåret (før juli) så her ligger man okei an. i støt var det også single løft i dag serien ble 75-80-83-85-88-90(b) missa overstøtet i alle tre forsøkene på 90, men det hadde nok mest med någet grisete vendinger å gjøre. i morgen blir det morgonpromenad for å få ut litt av beina så man er klar til så å si samme økta på mandag.
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #125

da var lag SM vel blåst for denne gang og mitt lag endte opp med bronsje og 524 poeng.. ikke dumt med medalje, men likevel veldig surt å misse sølvplassen som var bare ett poeng unna. av 3 sterke damer var det bare en som fikk tatt ut alt og det var ikke meg. det som så ut til å være toppform på Holmstrøm tidlig på dagen utviklet seg i negativ retning. startet med å veie inn på 66.3 kg. siden innveiinga var kl 13 hadde vi fått i oss en liten matbit først. rykkserien min ble 68-72-75 alle godkjente og sisteløftet med god margin. alt så foreløpig glitrende ut.. men med 40 min mellom siste rykk og siste oppvarmingsstøt og en temperatur på rundt 35 grader på oppvarmingsrommet gikk lufta totalt ut av kroppen. planen var 83-87-92 i støt og her ble det bare første løftet som kom opp på rake armer. makan til spaghettibein har jeg aldri opplevd før. endte opp med 75-83.

i min fortvilelse over håpløse støt tvinga treningskompisene meg opp i støt på gårdagens trening. ganske mørbanka etter konkurransen og påfølgende 7 timers biltur fra skåne fikk jeg 90 kg på rake armer og selvtillitten fikk seg en liten boost igjen kan nesten ikke gå normalt i dag, men nå venter en relativt lett rykk økt. nå blir det noen dager med ganske lette økter kjenner jeg. mot helga skal jeg ha en hard rykkøkt og en hard støtøkt før deltagelse i Baltic Cup i latvia 9 juni.. etter det skal jeg ligge på beachen og drikke øl i 3 uker!!!!
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #126

Endelig et godt forbilde av samme kjønn:)
  • Tuva Hynne
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Innlegg: 78
  • Karma: 1

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #141

morsomt å se bilder fra gårdagens stevne!! flott at det er flere jenter som har våga seg inn i TAKs lokaler.. gutta trenger noen som holder dem i öra!

nå er jeg sliten.. kroppen vil ikke noe som helst på trening og i dag ble det doble rykk på 55, 60 og 65 kg. selv om stanga gikk opp föltes det som jeg fikk ta i for kung og fosterland og måtte sette meg ned mellom hvert sett for å hvile. tror kroppen begynner å si ifra om at det er nok hard trening nå.. er ikke ofte jeg er på vei til trening og egentlig mest har lyst til å bare dra hjem å ligge på sofan, men sånn har det föltes hver dag denne uka og det er ikke normalt. i tillegg har jeg trena med en skade i låret i sikkert 3 uker nå, men kjört på og ignorert det. nå når jeg er ekstra sliten blir det vel litt sånn at man kjenner ekstra mye etter også. nå gjör det vondt å löfte.

det er 1,5 uke igjen av sesongen.. man er tatt ut til Baltic cup og jeg kjenner jo et lite press for å prestere. da er det ikke så lett å kjenne på kroppens signaler om at nok er nok og ta noen hviledager.. jeg kjörer på og håper virkelig at energien kommer tilbake igjen.

nå blei det mye syt her gitt..
  • Elisabeth Holmstrøm

Sv: En skaptrønder i Sverige 11 år, 11 måneder siden #142

hei Elisabeth,
Pusting er oppskrytt før overstøt. Det er det mange år siden jeg sluttet med. Så er det noen som mener at det kan være årsaken til at jeg støter så dårlig, men de hører jeg ikke på. Som du kanskje har fått med deg får du følge av flere jenter til neste års NM. Det er til nå 4 jenter som har greid kravet i tillegg til deg. Med flere senior menn og en haug med veteraner, kan vi se frem til et stort NM i Larvik neste år. Min bror Johan har gjort come-back for n-te gang og skal delta i Larvik med alle forbehold om at helsa holder.
Jan
  • Jan Olav Nystrøm
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Pensjonert vektløfter
  • Innlegg: 14
  • Karma: 1
  • Side:
  • 1
  • 2
Det tok 0.54 sekunder å laste siden