Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Marius kaster seg på loggbølgen
(1 besøkende) (1) gjest

EMNE: Marius kaster seg på loggbølgen

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 8 måneder siden #330

11.08
Skulderpress:
45/4x8
Siste settet var veldig tungt.

Frontbøy:
40/4 - 50/4 - 60/4 - 70/3x3 - 75/3x3 - 80/3
Kjørte 2 minutter pause mellom hvert sett. Akkurat passe belastning. Siste settet var litt tungt.

+Magetrening.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 8 måneder siden #333

14.08
Litt pushpress, ganske slapp så det ble bare dårlig. Er ikke verdt å skrive opp engang.

15.08
Frontbøy
40/6 - 50/4 - 60/3 - 70/3x4 - 80/2x3

+ litt chins og mage.
Prøver å se hvordan ryggen reagerer når jeg ikke kjører støtdrag.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 8 måneder siden #336

17.08
Støtdrag:
40/4 - 50/4 - 60/4 - 70/4x5

Pushpress bak nakke:
40/3 - 50/3x3

Frontbøy:
40/4 - 50/4 - 60/3 - 70/3x4 - 75/3x3 - 80/3x2 - 85/3 - 90/3

Masse tøying, rulling og magetrening.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 7 måneder siden #349

28.08
Trening i dag. Har tatt det med ro ganske lenge nå (føles hvertfall lenge ut) grunnet ryggen. Siste gang jeg løftet noe særlig før i dag var søndag 19.08. Jeg tenkte at jeg skulle la være å løfte en uke, bare for å se hvordan ryggen reagerte på det.
Noen av smertene ga seg, men det var fortsatt noe som ikke helt ville gi seg. Rådvill som jeg er brukte jeg vel et par timer på google og prøvde diverse strekker, øvelser og i det hele tatt. Til slutt tenkte jeg at jeg skulle sjekke innom mobilitywod og jeg fant denne:
Mobilitywod
Lekte spesielt rundt med lacrosseballen på quadratus lumborum og det virket som om noe av den anspentheten slapp opp. Har gjort dette hver dag og ryggen er mye bedre. I dag prøvde jeg meg på å trene litt, så får jeg se hvordan det blir i morgen.

Styrkeykk
30/3x4 - 35/3

Pressvendinger
40/3x3

Pushpress med rykkgrep
30/3 - 40/3x3

+litt enkel frontbøy og litt kjernetrening. Veldig lette vekter, men jeg orker ikke å gjøre samme feil igjen nå.
Har for moro skyld funnet ut at jeg skal trene magen opp mot å klare L-sit (og evt. V-sit):

+ at det virker som god trening.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 7 måneder siden #357

Hei Marius! Flott videoen! Er det bedre med ryggen?

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 7 måneder siden #359

Hei.
Ingen forbedringer, egentlig. Fortsatt vondt.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 7 måneder siden #363

Hei! I tried to think what it could be..I see you are getting up with weights in squat, thats good but please check ur hamstrings, I remember they were not that flexible and it might couse a back pain as well! Give it a chance, here is short info from Kelly explaining more..
Let me know how is going

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 7 måneder siden #364

Hey. I did a quick test with my girlfriend and I was lacking a bit in flexibility. Not as bad as the guy in the video though. I might be off with about 10-15 degrees. I passed the other tests. I noticed that my quads are working a bit to raise the leg, however.
Anyhow, I haven't squatted or lifted in a couple of weeks now, and it is still some pain during motion. Still worst in the morning. I also sent you a message on facebook, not sure if you've seen it.
Thanks though.
  • Marius Lie Winger

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 7 måneder siden #367

Hei sorry for late answer,are you coming today to TAK I could check few things.

Sv: Marius kaster seg på loggbølgen 11 år, 3 måneder siden #467

Er vel på tide å oppdatere litt.
Starter opp igjen nå. Tar det veldig rolig fra starten og begynner på et veldig generelt styrkeprogram hvor jeg starter med stanga i alle øvelser (bortsett fra drag og hip thrusts). Har kjørt to økter med:

A:
Knebøy 3x5
Press 3x5
Støtdrag 3x5
Utfall 3x5
Slynge

B:
Frontbøy 3x5
Benkpress 3x5
Roing 3x5
Hip thrusts 3x5
Slynge

Regner med å kjøre dette 3 ganger i uka. I tillegg har jeg egne økter med litt magetrening et par ganger i uka også.
Øker (2.5-5kg) i alle øvelsene dersom det går knirkefritt. På lang sikt er nok det det mest fornuftige. Det vanskeligste blir vel å holde igjen. Blir litt sporadisk rykking/annen løfting også om jeg føler for det. Har nå årsbeste på 30kg rykk og 55kg støt. Utifra tallene ser jeg ut som en juniorløfter, men men. Det langsiktige målet er nå å jobbe seg opp mot 65-85 til sommeren. Gamletallene.
  • Marius Lie Winger
Det tok 0.30 sekunder å laste siden